Pengedar Shaklee Sungai Buloh: SEMBELIT dikalangan orang Dewasa

04 December 2014

SEMBELIT dikalangan orang Dewasa

Buncit sebab masalah sembelit. 
Susah nak buang air besar. 

Jadi dalam entry ini saya nak kongsikan:
1-Penyebab Sembelit Dikalangan Orang Dewasa
2-Kesan Sembelit Orang Dewasa
3-Cara Kempiskan Perut Akibat Sembelit 


Penyebab Sembelit Orang Dewasa:
1-Makan Ikut Sedap
Makan tak ikut piramid makanan seimbang. Waktu lunch, selalu skip ambil sayur. 
Buah apatah lagi. Malam pulak tibai burger, pasal bujang kan. Yang penting kenyang. 
Sayur sesekali je masuk perut. Bila kurang sayur atau buah, membuatkan badan kurang fiber.
Fiber kalau tak cukup, memanglah mudah sembelit ni terjadi. Makan dua tiga pinggan. Tapi yang keluar setengah pinggan pun tak sampai. Confirm tak lawas.

2-Kurang Minum Air
Air di sini bermakna air kosong. Air teh tarik, Cha Time atau Coffee Beans tak kira ye. 
Badan kita perlukan air untuk proses perkumuhan. Air yang cukup membuatkan mudah lawas. 
Kuantiti air yang sebaiknya adalah dua liter setiap hari. Bukan dua liter seminggu.

3-Tak Cukup Kalsium dan Magnesium
Tahu tak kalsium dan magnesium adalah mineral terpenting untuk nak proses buang air besar. Tak cukup dua ni, maka meranalah badan nak meneran 'batu' yang keras.

Kesan Sembelit Orang Dewasa
1-Perut menjadi buncit, sehingga disangka mengandung
2-Usus menjadi stress dan luka akibat meneran kuat
3-Najis tak keluar dengan sempurna
4-Boleh buat moody
5-Selera makan terbantut
6-Kentut menjadi teramat busuk, bahaya kalau terkentut dalam lif
7-Nafas mulut boleh berbau busuk, sampai nak borak pun malu
8-Kolon kanser akibat najis yang tersumbat




Cara Atasi Sembelit Orang Dewasa
1-Makan dengan seimbang
2-Minum air paling kurang dua liter sehari. Paling mudah isi je boleh mineral yang dua liter. Letak satu di pejabat, satu di rumah. Pastikan minum bagi habis.
3-Ambillah makanan yang ada sumber kalsium dan magnesium. Kalau payah sangat telan je Ostematrix Shaklee. Ia membuatkan anda boleh buang air, tanpa perlu berkerut dahi dan gigil lutut meneran.
4-Bagi yang susah sangat membuang. Seminggu tak sekali buang air, sehingga sembelit teruk. Boleh ambil Herb Lax Shaklee.
Ia berfungsi menolak keluar najis yang tersekat. Dan juga membersihkan kolon yang sudah lama tercemar kerana tak lawas.
Juga mengempiskan perut akibat sembelit. Lepas ni mungkin kebaya uang dah tersimpan, boleh pakai semula.
Selain itu, Herb Lax juga memejalkan perut. Tak lah nampak menggeleber perut yang dah kempis. Dan membuatkan nafas atau bau mulut menjadi segar, tak busuk.
5-Cukupkan pengambilan fiber. Makan sayur dan buah. Dan untuk pastikan fiber cukup, bolehlah mengambil Alfalfa Complex.
Tak perlu risau lagi dengan kepayahan sembelit. Selain itu bau mulut pun segar je sepanjang hari.


**********************************************************
Jika anda ingin menikmati harga penjimatan potongan harga (diskaun) sehingga 20%, anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee. Keahlian RM65 sahaja seumur hidup dan anda berpeluang menikmati lebih banyak keistimewaan lain selepas mendaftar sebagai ahli nanti. 

KEISTIMEWAAN MENDAFTAR SEBAGAI AHLI

REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI ;

"Modern Solution to Modern Problem"
Pengedar Shaklee Sg.Buloh
Jika anda ingin mendapatkan Mana-mana produk shaklee,
Anda  boleh hubungi saya, penghantaran boleh dibuat secara C.O.D sekitar sungai Buloh, kuang dan kundang, Jika anda berada diluar kawasan sekitar pengeposan boleh dilakukan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...